Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gratis/test winkel

  • Juul

    Wie kan mij adviseren ? Ik wil graag een klein shopje openen (tot 30 artikelen). Nu weet ik dat er aanbieders zijn die een gratis proefperiode aanbieden of zelfs gratis zijn tot een bepaald aantal artikelen.

    Wie heeft hier ervaring mee, want ik zou graag weten wat voor site hier geschikt voor is. Met een duidelijke layout en nog belangrijker: een goede foto-optie. Want persoonlijk vind ik het handig als je goed kunt scrollen door de artikelen en een foto apart kunt openen als je op het artikel klikt.

    alvast bedankt voor je reactie!

  • Winnie/Helpdesk mijnWinkel

    Beste Juul,

    Er zijn veel opties. Er worden een aantal genoemd hier op de site. (mijnWinkel.nl en GratisWinkel.nu bijvoorbeeld)

    MijnWinkel.nl biedt tot drie maanden gratis om de winkel op te zetten en uit te testen. Tot 25 producten blijft het gratis. Tot 100 producten € 5,- per maand. Het systeem is erg flexibel. Je kunt ervoor kiezen de foto alleen te laten zien als je op het meerinfo scherm klikt.

    GratisWinkel.nu ken ik niet heel goed, maar lijkt een prima alternatief. (ik weet bv niet hoe ze met de plaatjes omgaan, maar het is wel gratis, hoewel je dan wel hun externe reclames in je winkel krijgt en bij mijnWinkel niet.)

    De reden waarom ik reageer is echter niet zozeer om mijnWinkel te promoten maar vooral het volgende : Ik raad je af, alleen een lijst te publiceren en na klikken pas een foto te tonen. De gemiddelde internetter scant meer dan dat hij leest. Op het internet komt er zo veel informatie op je af, dat mensen graag in 1 oogopslag willen zien wat een bepaalde site ze te bieden heeft.

    Met foto's maak je dat veel duidelijker, dan dat je dat ooit met tekst zou kunnen doen. Als je kleine fotootjes 125x125 pixels tot 200x200 pixels in .jpg-formaat opneemt in de artikellijst (de openingspagina in de winkel) dan kan dat heel snel getoond worden.

    Grotere foto's kun je dan “op aanvraag” tonen. Als je trouwens wilt weten hoe anderen over mijnWinkel denken kun je een kijkje nemen op http://reacties.mijnwinkel.nl.

    Verder laat ik het aan anderen over om je hun ervaringen mee te delen :)

    Succes gewenst bij het maken van de juiste keus !

    met vriendelijke groet,

    Winnie Bosman

    MijnWinkel/Helpdesk

  • Jan

    Juul gewoon verder kijken als de startpagina's lang zijn…….http://www.eigensite.nl

    Gewoon GRATIS.

    Groetjes jan.

  • Ronald Hage

    Ik vindt die losse winkelwagen/kassa wel een handige optie. Ik zoek zoiets eigenlijk voor mijn bestaande website.

    Maar waarom is dat zo vreselijk duur bij mijnwinkel? (in vergelijking met die basis winkel)

    Weet iemand nog andere (goedkopere) opties?

    (Of alleen een los script die dat regelt?)

  • Real Action 4U

    Hoi Juul…

    Op www.winkelplein.nu kan je gratis een site maken (best een makkelijke site ook…)…

    Je kan tot 30 artikelen gratis aanbieden wil je meer dan moet je een webwinkel kopen maar dat moet je niet doen… Maak een gratis winkel aan en zet er maximaal 30 artikelen op…

    Veel succes…

    Groetjes annet

    www.realaction4u.nl

    Juul schreef:

    >

    > Wie kan mij adviseren ? Ik wil graag een klein shopje openen

    > (tot 30 artikelen). Nu weet ik dat er aanbieders zijn die een

    > gratis proefperiode aanbieden of zelfs gratis zijn tot een

    > bepaald aantal artikelen.

    >

    > Wie heeft hier ervaring mee, want ik zou graag weten wat voor

    > site hier geschikt voor is. Met een duidelijke layout en nog

    > belangrijker: een goede foto-optie. Want persoonlijk vind ik

    > het handig als je goed kunt scrollen door de artikelen en een

    > foto apart kunt openen als je op het artikel klikt.

    >

    > alvast bedankt voor je reactie!

  • Winnie Bosman

    Beset Ronald,

    De reden dat de internetkassa veel duurder is bij mijnWinkel dan een basic abonnement, is dat er ook de mogelijkheid onlinebetalingen te accepteren bij zit. En dan is de internetkassa in vergelijking met andere aanbieders ineens helemaal niet meer duur :)

    Met vriendelijke groet

    Winnie Bosman

  • Winnie Bosman

    Hallo Allemaal,

    Om wildgroei van half afgemaakte gratis winkels te beperken hebben we inmiddels besloten het gratis abonnement om te zetten in een bijna-gratis abonnement (€ 1,- per maand).

    met vriendelijke groet

    Winnie Bosman

  • E.S.N.M. van de Wouw

    Mag ik vragen waarom het gratis moet zijn ?

    Wil je er geld mee verdienen of is het gewoon een hobby ? Want als je er gele mee wilt verdienen, dan moet ik voor de zoveelste keer zeggen dat een gratis webwinkel je heel weinig oplevert. Dit komt door een aantal zaken

    - Een gratis webwinkel komt niet professioneel over (Een bezoeker bestelt alleen als de webwinkel betrouwbaar is, een subdomeinnaam van een webwinkel die gratis is komt niet betrouwbaar over)

    - Je hebt bij een gratis webwinkel geen advies (Je hebt advies nodig voor de indeling, de verzend- en betaalmethodes en de zoekmachines)

    - Een gratis webwinkel kan bijna niet worden aangemeld bij startpagina's (Een webwinkan wordt goed geindexeerd door zoekmachines als er veel links zijn naar de webwinkel en als je die niet hebt kom je niet hoog in de zoekmachines)

    - Een gratis webwinkel heeft meestal een trage server waardoor de webwinkel traag is

    en zo kunnen we wel door gaan.

    Zoals veel anderen op dit forum adviseer ik een andere oplossing, en dan geen webwinkel dat binnen een paar seconden gemaakt wordt, maar een echte applicatie met een goede programmeertaal en database, die snel is en waar je goed advies krijgt, en dat kan al vanaf € 75,00 per maand. Als je dat te duur vindt, dan kun je beter geen webwinkel maken, ik bedoel wat denk je dat je kunt verdienen als je het goed vindt ? Een aantal bestellingen en je hebt het er uit.

    Dus bezoek www.esell.nl, de professionals !

  • Lenie

    Komt u dan eens op mijn site bestellen, helaas voor u bent u niet de enige, ik ben trouwens best tevreden!

    www.winkelplein.nl/pompoenzadenshop